sâmbătă, 21 iunie 2014

Guacamole



Guacamole




2 avocado bine coapte
1/2 ceapa tocata marunt
1/2 lingurita ardei iute tocat marunt
2-3 catei de usturoi
o lingura suc de lamaie sau lime
o rosie fara seminte si tocata marunt
coriandru proaspat dupa gust
sare si piper dupa gust


Mai intai si mai intai, avem nevoie de avocado bine copt, care e moale cand il apasam usor. Daca va intra degetul cu totul in el cand apasati, e stricat. Dar cum o sa gasiti rar, dar foarte rar avocado copt in magazine, aflati ca el se coace de la sine daca il punem pur si simplu pe blatul de bucatarie si il lasam cam o saptamana.
Daca nu aveti vreme o saptamana pana se coace, puteti sa il puneti intr-o punga de hartie, inchisa la culoare, asa grabim timpul de coacere si e gata copt in 1-2-maxim 3 zile.

Varianta cea mai simpla, a mea, l-am pregatit asa cum l-am luat din magazin, pentru ca am citit despre metoda de coacere, dupa ce am luat ingredientele si am hotarat ca pregatesc reteta. Cand e copt (sau cand vreti sa il pregatiti), il taiem de jur imprejur si apoi, scoatem miezul cu lingurita.

La capitolul “cum maruntim avocado?” avem mai multe optiuni: fie il dati prin blender, daca va place un guacamole foarte fin, fie il pisam cu furculita sau cu instrumentul pentru facut piure de cartofi. Eu l-am pisat cu furculita dar, sincer, nu m-a incantat atat de tare, data viitoare o sa incerc cu blenderul sa vedem ce iese. 

 
 
Dupa ce avocado e maruntit, taiem ceapa marunt, rosiile marunt, ardeiul iute, marunt! 
Rosiile, le-am pus in apa fiarta si le-am scos coaja.

 

Taiem coriandrul si mai marunt, usturoiul il dam pe razatoare sau prin presa de usturoi si amestecam toate ingredientele. Trebuie neaparat sa punem sucul de lamaie pentru ca avocado, o data curatat, se oxideaza foarte repede.

 
 
 
 
 
 
 

Puteti sa il mancati asa cum este, puteti sa il serviti cu nachos sau cu tortillas, sau in orice alta combinatie, pe post de aperitiv.
Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu