vineri, 6 iunie 2014

Dieta Rina, dieta de 90 zile

Nu stiu despre voi, dar eu, am fost o fata slabuta.

Slabuta, nu stiu exact daca slabuta, dar ok. Am 1.64 inaltime si am avut mereu o greutate de circa 52-55 kg. Am ajuns o data si la 46 :) ( neintentionat).

Dupa ce am implinit 30 de ani, am hotarat sa renunt la un obicei foarte prost pe care il aveam si am renuntat. Apoi, totul, combinat cu orele de stat la birou, mancat f putin si combinat aiurea, a rezultat ca am ajuns usor, usor la circa 68-70 kg in 2008 cand am fost pt prima data nasa si atunci am facut si primul pas gresit: am tinut primul regim din viata mea, si l-am tinut aiurea. Chestiile astea cu regimurile si totul planificat la ora si exact, nu au fost niciodata punctul meu forte in ceea ce priveste mancarea, asa ca Montignac-ul a fost o alegere perfecta. Si acum sunt de parere ca e cel mai bun stil de viata, pt ca nu poti sa ii spui dieta sau regim, pe care il poate urma cineva.

Doar ca am facut greseala, vazand ca slabesc, sa raman in faza 1 si dupa aceea am trecut la pur si simplu nimic, l-am lasat balta si am revenit la vechiul stil de viata.
Am slabit in prima saptamana de regim Montignac, 6 kg. In afara de regimul in sine, am mers pe jos cat am putut de mult, deoarece sunt si foarte lenesa si nu imi place deloc sa merg la sala, desi am si aparate acasa (cum sunt sigura ca are multa lume), nu folosesc niciunul, m-am hotarat sa fac singurul lucru care imi place: sa merg pe jos.

Asa ca imi luam in fiecare dimineata ziarul si il citeam, mergand pe jos la birou in fiecare zi. M-am impiedicat de cateva ori cu ochii in ziar, dar metoda nu este noua pt mine, asa ca a mers.

Dupa ce nu l-am mai tinut, a trecut timpul si am ajuns la circa 76 kg. Inainte de nunta, in 2011, am tinut regimul de 13 zile. Alta greseala :). Acest regim este foarte strict, l-am tinut oricum extrem de exact ( ca ambitioasa sunt ), desi nu imi place deloc telina si a fost ceva telina in acest regim. Am slabit cu el 5 kg. Dupa ce am terminat, m-am ingrasat la loc + 2 kg. :)

In 2012, am fost nasa din nou, asa ca am tinut, evident, o noua dieta ( am mai fost nasa si in 2011, dar atunci era valabil inca, regimul de 13 zile :), fiind in acelasi an cu nunta mea ).

Am inceput Dukan. Fara sa ma documentez f mult, doar de pe site-ul lor si cateva idei. Pe vremea aia site-ul nu era asa stufos ca acum. M-a omorat faptul ca nu aveam voie fructe, eu sunt innebunita dupa fructe, dar l-am tinut, toate etapele, etc. Dupa aceea, evident ca nu am tinut ziua de joi cu PP si etc, plus ca simteam asa mare nevoie de dulce ( eu care nu mananc dulce ) ca o mare perioada de timp, am mancat nenumarate dulciuri, cred ca in toata viata mea nu am mancat atata dulce ca dupa dieta Dukan.

Nu spun ca nu e buna pentru cine se potriveste, dar mie aceasta dieta nu mi s-a potrivit. A durat circa 9 luni regimul asta, timp in care am slabit 8 kg si am pus la loc dupa aceea, foarte repede cele 8 pierdute si in plus.
In timpul regimului a fost si cu ameteli, si cu diverse, prin urmare, pentru mine nu a fost bun deloc.
Este si faptul ca dupa aceea le-am ignorat, dar nu a tinut nici unul pana acum, am reusit doar sa ma ingras in final :).

Ca sa intelegeti mai bine, sunt o persoana care mananca f putin, fara paine de prin 2008 ( doar din cand in cand ), respect cele 3 mese pe zi + 2 gustari mai mereu si nu prea fac excese mai deloc. Mancatul nu e un hobby pt mine si m-am gandit ca poate tocmai asta este problema, cand am inceput Monignac-ul in 2008 mancam non stop. Se speriase mama care era obisnuita sa mananc o data pe zi, seara, ca mancam tot timpul. In schimb, nu fac miscare, mai deloc si stau circa 15 ore pe zi in fata calculatorului :).

Asa ca, m-am hotarat sa fac o ultima incercare, combinata cu miscare ( mersul meu pe jos ) si cu un alt program de stat la calculator :):
Am auzit de la o prietena de Dieta Rina, dieta de 90 de zile. Este disociata, are voie de toate si m-am hotarat sa incerc asta, apoi voi incerca sa mananc toata viata in stil Montignac.

Singurul lucru pe care nu l-am inteles la dieta Rina, este daca am voie gustare de fructe in oricare dintre zile, nu numai in ziua de fructe, sau nu. Daca aflati cumva, va rog sa imi spuneti si mie.

Pana atunci, iau gustarile din tipul de mancare pe care il consum in ziua respectiva. Adica, daca am zi de legume, mananc gustarea din legume, daca am zi de carne si lactate, iau gustarea fie din carne, fie din lactate, etc.

M-am hotarat sa postez in fiecare zi ce mananc si sa va tin la curent cu ce se intampla, in fiecare zi a dietei Rina. Este o provocare, pentru ca timpul este chiar insuficient, dar voi incerca. Ideea mi-a venit acum, dieta am inceput-o de 4 zile, asatzi sunt in ziua 4 - fructe, dar vi le scriu de la inceput acum, una dupa alta si apoi voi posta in fiecare zi. O sa va povestesc si dupa dieta, ce fac ref la stilul de viata promovat de Montignac si pe care am de cand sa il adopt.

Important: dupa cele 90 de zile ale dietei, trebuie ca timp de alte 90 de zile sa aveti micul dejun format tot din fructe.

Va redau un articol pe care eu l-am gasit referitor la dieta Rina si dupa care ma ghidez:
"

Dieta Rina va schimba metabolismul in doar 90 de zile
Daca ati depasit cu mult greutatea corporala recomandata sau daca nu va simtiti bine in corpul dumneavoastra, atunci puteti incerca Dieta Rina, regimul alimentar care va promite o slabire sanatoasa si eficienta, dar si o reglare a metabolismului.
Ideala pentru persoanele care au depasit cu aproximativ 20 de kilograme greutatea recomandata, Dieta Rina ne ajuta sa slabim fara sa ne infometam si sa ne echilibram metabolismul. In acest fel dupa cele 90 de zile, perioada in care trebuie sa urmam acest regim alimentar disociat, reusim sa slabim intre 15 si 20 de kilograme si sa dobandim astfel silueta mult dorita.
Dieta Rina se urmeaza cu usurinta datorita faptului ca nu este restrictiva, putem manca orice tip de alimente dorim in aceste 90 de zile, fiind astfel flexibila. Trebuie insa sa nu combinam anumite tipuri de alimente, acesta fiind si principiul de baza al dietei, principiu care aminteste de celebrul si apreciatul regim disociat.
Creata de un medic sportiv de origine americana (Brenda Hrobat si Mojca Poljansek), Dieta Rina a reusit sa devina extrem de apreciata si laudata de catre numeroase persoane din intreaga lume, tocmai datorita faptului ca este eficienta, echilibrata (bogata in fibre si vitamine) si usor de urmat. Pe langa scaderea in greutate persoanele care au urmat Dieta Rina au observat si o modificare a metabolismului (in acest fel efectul de yo-yo nu va exista), dar si o scadere a tensiunii (pentru persoanele care sufera de hipertensiune).
Pentru a intelege mai bine cum functioneaza Dieta Rina trebuie sa stim ca aceasta se imparte in mai multe etape de cate 4 zile fiecare, astfel in cadrul acestor etape trebuie sa respectam cu strictete un anumit plan alimentar.
Dieta Rina este axata pe disociere asadar digestia este usurata deoarece stomacul primeste un singur tip de mancare odata, iar astfel procesul de slabire este ajutat. Trebuie doar sa se respecte ordinea zilelor, sa incepem cu ziua proteinelor, sa continuam cu cea a amidonului si carbohidratilor si sa terminam etapa cu cea a fructelor.
Extrem de importanta este cea de XXIX-a zi (29), cunoscuta sub numele de ziua de detoxifiere. In aceasta zi trebuie sa consumam doar apa plata (nu va ingrijorati deoarece aceasta zi urmeaza dupa ziua in care consumati vitamine si astfel nu se creeaza carente in organism). In perioada celor 90 de zile ale dietei vom urma 3 zile de detoxifiere, tot a 29-a zi, iar dupa aceasta zi trebuie sa urmam o noua etapa care incepe cu ziua in care consumam proteine.
In fiecare zi Micul dejun va fi acelasi, poate fi format din: cateva fructe (2 mere sau pere, piersici, un pumn de fructe marunte) sau un suc natural (fara adaos de zahar). Puteti consuma si cafea sau ceai, neindulcite, insa ideal ar fi sa consumati doar apa pentru detoxifiere.
Fructele pot fi consumate si ca si gustari intre mese, in fiecare zi a dietei, insa niciodata cu o ora inainte de masa de pranz.
Ziua Proteinelor sau Prima Zi a Dietei Rina
In aceasta zi puteti consuma proteine (adica carne sau produse lactate), legume si o felie mica de paine.
Masa de pranz poate fi formata din orice tip de carne (pui, curcan, vita, porc, iepure, etc.), aceasta trebuie sa fie fiarta sau facuta pe gratar. In cazul in care nu doriti sa consumati carne, puteti sa o inlocuiti cu:
- 3 oua (fierte sau prajite);
- branzeturi, iaurt (maxim 200 grame) sau cascaval si o felie de paine integrala (puteti exclude painea daca doriti);
- peste sau fructe de mare.
Aceste alimente pot fi consumate alaturi de o salata, daca doriti, in orice cantitate, iar un pahar cu suc proaspat de rosii este recomandat. Daca simtiti ca inca va este foame puteti consuma si un bol cu supa simpla.
La masa de seara, adica la cina, puteti consuma aceleasi tipuri de alimente ca si la pranz, insa in cantitati mai mici, dar acum excludeti supa si painea!
Aveti insa grija sa evitati legumele care contin amidon, cum ar fi cartofii!

Ziua Amidonului sau a Doua Zi a Dietei Rina
In aceasta zi trebuie sa consumati carbohidrati complecsi, cum ar fi cerealele si radacinoasele, dar si legume. Alimente recomandate: orice tip de legume si verdeturi (cartofi, mazare, fasole, linte, naut, soia), neaparat gatite fara ulei (puteti insa sa le combinati cu diverse sosuri naturale).
Puteti consuma si orez, arpacas, hrisca sau alte tipuri de cereale, dar si supa de zarzavat.
Masa de pranz trebuie sa fie compusa, pe langa aceste alimente, si dintr-o felie de paine integrala, iar la cina puteti consuma aceleasi alimente insa in cantitati mai mici.
Atunci cand gatiti legumele puteti folosi, daca doriti, si condimente, sare, suc de rosii sau ketchup.

Ziua Carbohidratilor sau Ziua a Treia a Dietei Rina

In aceasta zi a dietei puteti consuma produse de patiserie, prajituri, iar la cina inghetata, ciocolata neagra sau dulciuri.
Dulciurile in general, dar in mod special ciocolata neagra, ajuta la imbunatatirea functionarii inimii, iar un consum in cantitati mici de ciocolata neagra ajuta chiar si la scaderea colesterolului.
In aceasta zi la masa de pranz puteti consuma produse din faina (cum ar fi: pizza, paste fierte cu diverse condimente sau sosuri: ketchup, bulion, rosii sau sosuri pentru pizza), dar si cereale sau legume, iar la cina puteti consuma: o felie mica de tort, o prajitura sau 2-3 bucati de cozonac. Daca nu va plac aceste optiuni puteti consuma 3 cupe de inghetata si o bucata de ciocolata neagra (aceasta este obligatorie).

Ziua Vitaminelor sau Ziua a Patra a Dietei Rina
In aceasta zi a dietei puteti consuma in orice cantitate fructe (de orice tip, proaspete sau uscate), nuci si seminte, pe care daca doriti le puteti combina cu legume (ideale sunt cele proaspete). Puteti opta si pentru sucuri naturale de fructe sau legume, sau pentru nuci si seminte in portii de cate 25 grame.
Bine de stiut!
- Daca suferiti de diferite afectiuni ale stomacului sau de diabet nu trebuie sa urmati Dieta Rina!
- Fiecare aliment care este recomandat in timpul acestei diete are un rol important in buna functionare a organismului (si pentru propria sanatate), din acest motiv nu omiteti alimentele recomandate!
- Consumul de ceai si de cafea este permis, in orice cantitate, trebuie insa sa nu folositi zahar sau alti indulcitori!
- In zilele in care consumati proteine pastrati un interval de circa 4 ore intre pranz si cina, in zilele in care consumati amidonuri si carbohidrati un interval de minim 3 ore intre pranz si cina, iar in zilele in care consumati vitamine puteti manca din 2 in 2 ore.

- Dupa ce finalizati dieta puteti trece la o alimentatie normala, insa timp de inca 90 de zile micul dejun trebuie sa fie compus doar din fructe (in aceasta perioada puteti sa mai slabiti inca 3 kilograme si astfel veti realiza ca metabolismul vostru s-a schimbat!
Consultati un medic de specialitate pentru a evita orice tip de neplacere care poate urma de fiecare data cand ne modificam stilul de viata!
ZILELE DE APA SUNT 29, 58 SI 87"


Sa imi tineti pumnii, incepem!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu