sâmbătă, 1 noiembrie 2014

Sfecla pentru iarna

Sfecla pentru iarna


Pentru ca la noi a fost saptamana sfeclei, am facut si sfecla la borcan pentru iarna. Numai chestii noi :) invat mereu cate ceva.

Ingrediente;
Sfecla
otet
zahar
apa
hrean - doar daca vreti neaparat

Pentru sfecla nu iti trebuie mare pregatire, am vazut multe retete, unele combinate cu hrean, altele nu. Am intrebat pe mama si pe soacra, si am facut cum m-a taiat capul, ca sa zic asa. Nu am pregatit hrean, sunt unele retete cu hrean, dar decat sa dau atata prin razatoare, am facut doar 2 borcanele si cu hrean, pentru ca aveam un borcan deja facut de hrean in frigider, cumparat de la piata :).
Prin urmare, in loc sa le fierb ( puteti sa le si fierbeti ) am ales sa le coc, m-am gandit ca vor avea un gust mai bun. Asa ca am copt 2 tavi de sfecla, a cate doua ore fiecare. Le-am lasat sa se raceasca si le-am decojit.








Apoi, le-am taiat pe majoritatea cubulete, si un borcan cu feliute, ca sa am si altfel de model :). Le-am pus in borcane, si in doua din borcane am amestecat cum v-am povestit si hreanul deja avut in frigider.





Am pus pe foc, la ochi, apa cu otet la fiert si cu zahar. Dupa ce a fiert, am lasat-o cateva minutele sa se linisteasca, mi-a fost teama sa nu se sparga borcanele, si am umplut borcanele cu amestecul de apa, otet si zahar.




Le-am sigilat bine, si le-am acoperit cu multe prosoape, sau daca vreti cu o patura, sa le tina de cald, le-am tinut asa pana a dua zi, apoi le-am dus la locul lor.
Sper ca vor fi bune, nu stiu, va anunt cand o sa mancam din ele. :).

Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu