miercuri, 28 ianuarie 2015

Ziua in care m-am hotarat sa renunt definitiv la diete

Zilele astea m-am tot uitat pe niste poze. Mai vechi, mai noi, de toate. Si nu stiam de ce am asa, o dispozitie mai ganditoare, mai melancolica. Si m-am tot gandit, si m-am gandit.
Si la un moment dat mi-am dat seama: a trecut timpul :)

In 2008 m-am logodit, apoi am fost nasi, apoi, am facut cununia civila, apoi nunta si am fost iarasi nasi, apoi am fost iarasi nasi. Si in tot acest timp, ne-am schimbat.

Am mentionat 2008, pentru ca a fost anul in care am tinut prima dieta, nu stiu de ce, asa a fost sa fie. In 2008 aveam cam 55 kg, nu stiu exact pentru ca nu prea ma cantaream pe atunci. Acum am 83. Deci, in 7 ani am castigat 28 kg. De ce? Va spun eu, de la diete.

Am tinut si pe cea disociata, si pe cea de 13 zile si Montignac, si Dukan ( cea mai naspa pt mine ), si ... nu mai stiu. Si de cate ori am incetat dieta, m-am ingrasat dublu fata de cat pierdusem, prin urmare, iata rezultatul.
Sa nu intelegeti ca dau vina pe diete, ci tocmai mi-am dat seama ca acestea nu sunt pentru mine. A tine dieta, la mine nu functioneaza pur si simplu. Nu conteaza ce tin, cat tin, cat tin cont dupa ce termin dieta, etc, pur si simplu nu merge.

Nu asta este problema, problema este atitudinea. Inainte nu eram asa stresata, eram vesela tot timpul, dormeam haotic si atunci, dar eram mai optimista. Viata nu putea sa fie altfel decat frumoasa, radeam de dimineata pana seara, si asa mai departe. Sa nu credeti ca acum m-am transformat radical intr-o pesimista si suparata non stop, nu, doar m-am lasat prinsa de mersul vietii, de diverse greutati sau hopuri sa zicem si am uitat sa cred chiar cu atata convingere ca viata nu poate fi altfel decat frumoasa.
Am devenit mai nemultumita, pentru ca acum vreau mai mult decat vroiam atunci si vrem mereu mai mult si ... daca o tinem tot asa nu vom fi niciodata multumiti, nu ?

Prin urmare mi-am dat seama, trebuie sa imi iau veselia inapoi si increderea in mine aia cruda, neantinata, si bucuria ca maine e luni = "oau cate am de facut saptamana asta":), asa cum era odinioara si odata ce m-am hotarat sa fac asta mi-am dat seama ca aceste convingeri nu plecasera niciodata, nici zambetul, nici dragostea de tot ce ma inconjoara, ci doar le-am uitat putin adevarata valoare, le-am ascuns intr-un colt acolo si mocneau sa iasa afara.

Stiti toate proverbele astea din batrani, au toate, fara exceptie, cate un sambure de adevar. Oricate diete ati tine, daca nu va iubiti pe voi si nu aveti incredere in voi, nu veti reusi. Oricat de mult va veti chinui sa va privati de o bunatate, la un moment dat oricum veti ceda si ce rost are viata daca nu poti sa ii "gusti" aceste bunatati, vorba aia. Oricat de mult veti incerca pentru o anumita perioada sa va schimbati, nu o veti putea face cu adevarat, decat daca o faceti pentru totdeauna, convinsi fiind ca este ceea ce va trebuie.

Pentru mine a functionat foarte bine Montignac, am un folder si o sa va postez aici treptat tot folderul ca sa il cititi si sa il intelegeti. Asta a fost pentru mine prima dieta :), de asta a si functionat f bine banuiesc. Dupa multi ani, mi-am dat seama de ce, este foarte permisiva, te invata sa traiesti cat de cat sanatos si te baga in normalitate :)

Eu sunt o persoana foarte comoda. In clasa a doua am facut hepatita, asa ca un an de zile am fost scutita de sport. Datorita multor elemente pe care nu vreau sa le mentionez aici si care mi-au permis sa fac asta, m-am scutit in fiecare an la scoala de la sport spunand ca nu am voie, era bine sa stau in ora aia si sa citesc sau sa fac altceva. Bineinteles ca in timp nu a fost ok, doar ca, copil fiind, de unde sa stiu. M-am invatat sa nu fac sport, in liceu am avut noroc cu "diriga" care, fiind profesoara de sport si noi fiind la varsta potrivita, a gasit modalitatea perfecta in care sa ma faca si pe mine sa imi placa orele de sport: pe baieti ii baga la baschet, etc, iar pe noi fetele ne ducea in sala cu aparate si ne-a invatat ce face fiecare muschi din corpul nostru, cum sa il lucram si ce bine este sa ai grija de corpul tau. Asta mi-a placut, mi-au ramas in minte si in obisnuinta exercitiile pe care le-am invatat de la dansa, exercitii pe care le pot face cu ochii inchisi oricand, dar mai ales, cu placere.

Nu o sa mai tin nici o dieta niciodata. Stiu cum este cu "niciodata sa nu spui niciodata", dar sunt convinsa acum de un alt dum pe care vreau sa merg si anume pe acela in care ma cunosc, ma recunosc si actionez nefortandu-ma sa fac ceva, ci avand in vedere ceea ce imi place sa fac. Asa va recomand si voua.

Cand a fost ultima data cand ati alergat prin ploaie? Eu am fost azi la o tura de parc, ploua marunt si rece, dar nu stiti ce frumos este si ce aer curat simti direct in plamani si ce reconfortant este cand te asezi din nou la birou, dupa o tura.
De cateva zile tot am zis ca ies, iar cand m-am hotarat, ploua. Si a plouat si ieri si azi, poate ploua si maine, eu cand mai ieseam la o plimbare in parc? Asa ca am hotarat sa ies azi, chiar daca ploua, mi-am luat fasul si gluga si am iesit. Este minunat cand ploua daca nu ati uitat sa va bucurati de ploaie. Sa nu credeti ca am stat o tona, am stat 10 minute, dar satisfactia este infinita, am iesit :)

Nu trebuie sa mergeti la sala, nu trebuie sa alergati in fiecare zi, nu trebuie sa faceti gimnastica, daca nu va place, mai exista si solutia mersului pe jos. Nici nu stiti cate vedeti in lume, mergand pe jos, eu am vazut cateva magazine noi pe langa care trec in fiecare zi, dar pe care chiar nu le constientizasem deloc, si multe altele. Mergeti pe jos, macar o statie. Daca nu aveti chef in fiecare zi, mergeti macar de doua ori pe saptamana. O data pe saptamana, nu mai luati liftul, urcati pe scari. Stiu ca trebuie mult efort si niciodata nu este momentul potrivit, dar timpul trece si trece si peste voi, indiferent daca credeti si vreti asta sau nu, el trece si momentul potrivit este acela in care in loc sa pui piciorul in lift, zambesti, inchizi usa si o iei pe scari.

Nu trebuie sa faceti asta ca sa slabiti, ci ca sa va simtiti mai bine, sa stati doar cu voi 5 minute pe zi, nici nu stiti cate idei vin in mintea unui om cand merge o statie pe jos sau urca cateva etaje pe scari.

Incercat sa mancati variat, sa va faceti si detoxifieri si de toate, dar nu va mai privati, pentru ca nu are rost. Daca mancati o prajitura nu veti pune 10 kg, a, daca mancati 4 prajituri la fiecare doua zile, da, clar veti adauga kilograme.
Concluzia este sa faceti ce va place, cu o anumita masura, in asa fel incat, sa fiti mai fericiti, prin urmare mai deschisi, mai veseli, mai odihniti, mai sanatosi. Asta este ceea ce conteaza pana la urma.

O sa revin cu postarile cu folderul de care v-am povestit, doar asa, ca sa intelegeti cam ce se poate face cand vrei sa faci o schimbare permanenta in stilul de viata. In rest, faceti cum va este voua mai bine, tinand cont de realitatea vietii de zi cu zi si de preferintele voastre.




Va doresc tuturor mult spor si o viata minunata!

2 comentarii:

  1. Steluta mi-a mers la suflet articolul asta!!bravo!!asa te vreau! sa te descoperi pe tine insati si mai ales sa te iubesti pe tine insati!asta e cel mai bun lucru pe care il poate face fiecare in viata!

    pupici!

    RăspundețiȘtergere