luni, 28 ianuarie 2013

Frittata & Tortilla

Frittata & Tortilla

Dupa revelion, am vrut sa fac ceva deosebit si am facut pana la urma un fel de amestec de Frittata si Tortilla.

Ingrediente:
4 oua mari
doi cartofi de marime potrivita
o ceapa
un ardei verde
broccoli
un carnat din carne de porc uscat ( puteti folosi salam, sau alt tip de mezel )
trei linguri de ulei ( sau unt )
sare si piper


Preparare:
Taie cartofii cubulete sau da-i prin razatoare, taie broccoli cubulete, taie ceapa marunt, curata de seminte ardeiul si taie-l marunt, taie in felii subtiri salamul.



Intr-o oala pui la fiert cartofii, broccoli si ardeiul gras, aprox 15 min, pana poti strapunge cartoful cu furculita.

Se scot cu o spumiera si se pun alaturi.
Intr-o tigaie, cand s-a incins uleiul, se pune ceapa la calit. 

Cand a devenit sticloasa, se pune peste ea morcovul, 


se lasa circa 5 min ca sa se caleasca si morcovul, apoi se adauga cartofii, si se calesc timp de 8-10 minute, amestecand din cand in cand pana capata o culoare bruna. Adauga apoi broccoli, ardeiul si feliile de carnat sau salam.








Amesteca bine si tine totul pe foc pentru inca 6-8 minute. 
Bate ouale cu patrunjelul, sare si piper. 



Se scot, tot cu o spumiera, legumele din tigaie, se pun peste oua ( eu am batut ouale intr-o oala, ca sa am cum sa torn legumele din tigaie peste ) si apoi se toarna totul inapoi in tigaie. 







Coace omleta la foc potrivit timp de trei minute, tragand partea coapta a oualelor spre centrul tigaii cu o spatula si lasand partea lichida a acestora sa curga pe margini. 


Folosind un platou, rastoarna omleta, apoi transfer-o din nou in tigaie pentru a se rumeni si pe partea cealalta. Cand este gata, pune-o pe un platou si serveste-o calda sau rece sau, la aceasta reteta se pot folosi doua finaluri:
1. peste amestecul din tigaie se presara cascaval si se serveste cald, alaturi de rosii sau castraveti sau muraturi ( in functie de preferinte);
2. dupa ce le scoateti din tigaie, le puteti pune intr-o forma sau tava, presarati cascaval pe deasupra si le bagati la cuptorul preincalzit, pe un rand mai sus de mijloc, la 180 de grade pentru 10-15 minute, sau pana arata bine inchegata.

Eu nu am mai bagat-o la cuptor, am pus cascaval deasupra si am servit-o direct pentru ca nu mai aveam rabdare :)) 



 
Oricum ati alege sa o mancati: direct din tigaie, sau la cuptor, va urez pofta buna!


 


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu