marți, 21 mai 2013

Retete cu mama mea - Oua rosii ( si alte culori )

 Oua rosii ( si alte culori )

 

Ouale, noi le-am spalat si sters bine, cu o zi inainte de a le fierbe ( strict din punct de vedere al timpului). Le-am degresat cu vopsele la plic din comert, dar nu imi plac deloc, pentru ca intra in ou. Am inteles ca se fierb/vopsesc si cu frunza de nuca si altele asemanatoare, pentru un gust cat mai natural. O sa incercam asta la anul sau poate de Inaltare.



Am folosit reteta simpla, scrisa pe plicul de vopsea: am pus ouale degresate la fiert si in alta oala vopseaua rosie, galbena, albastra sau verde. Fiecare vopsea in oala ei. Cand am pus apa si vopseaua la fiert am adaugat si otetul ( 2 linguri in cazul acestor plicuri cu exceptia celor galbene, care fiind alt brand, au necesitat 9 linguri de otet ).

 
 


 


Am scos ouale de la fiert si le-am bagat in apa colorata, le-am tinut 10 min, le-am scos pe un ziar si le-am sters de apa cu o carpa curata si ulei, ca sa le dea stralucire.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  

Le-am asezat pe platouri, numai bune pentru ciocnitul traditional.

 
 
 
 
 
 
Se apropie Inaltarea, un nou prilej pentru ouale rosii, va urez mult spor.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu