joi, 9 mai 2013

Retete cu mama mea - Ciorba de bureti

Pentru ca a fost Pastele si toata lumea a gatit traditionalele bucate pentru aceasta sarbatoare, noi am adaugat ceva.
Am facut, impreuna cu mama, o ciorba de bureti, cum se facea la ea acasa ( la tara ) cand era mica. M-am gandit ca veti dori sa stiti si voi reteta, asa ca o scriu aici, cu mentiunea ca a iesit o ciorba super, super buna.

Ciorba de bureti

Mai intai sa va explic ce sunt buretii. Buretii sunt organele de miel :).
Noi am folosit buretii de la un miel intreg, care avea toate cele trebuincioase inauntru.

Ingrediente:
organele de miel: limba, ficat, inima, bojog, prapor, rinichi, capatana, mate ( matele, noi nu le-am folosit pentru ca gospodarul de la care am cumparat, le scosese, dar, acasa la tara, se foloseau )
o legatura de ceapa verde
1 ardei gras verde
o legatura de leustean verde
1 pastranac
1 morcov
3-4 oua
sare dupa gust








Mod de preparare
Totul se spala foarte bine.
Se pun la fiert organele impreuna cu capatana si se presara putina sare.
Se dau prin razatoare legumele: ardeiul gras, pastarnacul si morcovul. Legumele sunt la alegere, puteti pune ce legume preferati.
Dupa ce au fiert, organele se scot si se toaca.



In timp ce tocam organele, se lasa capatana la fiert in continuare, la care adaugam legatura de ceapa verde taiata marunt, impreuna cu frunzele. Tot la fiert, impreuna cu capatana se adauga si ardeiul gras, pastarnacul si morcovul, rase.

Mama m-a mai invatat un truc ca sa pot taia ceapa verde cat mai mica: se taie ceapa in patru si apoi se taie normal, iese mult mai marunta asa :)
 
 
Dupa ce am tocat toate organele, le adaugam la fiert peste amestecul de mai sus ( care a fiert in continuare, de cand le-am scos ). 



Cand a fiert ciorba ( desi este ciorba, ea nu se face cu bors, daca doriti, puteti pune ulterior, in farfurie, putina zeama de lamaie ), se bat ouale si se adauga in ciorba amestecand. In timp ce adaugam ouale batute, focul este oprit.

 
 
 
Se toaca marunt legatura de leustean si se adauga peste ciorba.


Va urez pofta buna!



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu