miercuri, 1 mai 2013

Foiletonul unei seri de gatit intre prieteni - 3 parti - I parte - cartofi suedezi - By Cristina

Ne-am facut un obicei sa ne placa sa gatim in gasca.
De ceva timp, in gasca noastra, avem o traditie: ne intalnim cu totii de sarbatori: Craciun, Paste, etc, la unul din noi acasa, si fiecare venim cu o surpriza gatita de noi in premiera ( de obicei ).
In ultimul timp, am inceput usor, usor, sa ne placa sa gatim impreuna. Care mai de care cu cate ceva. Mai arunci o privire, mai inveti un truc si oricum, e una cand stai de unu' singur in bucatarie si e alta, cand te incurci unu' pe altu', cu mai multi prieteni galagiosi, care mai de care mai maestru bucatar:)
Ne-am intalnit zilele trecute si s-a gatit in grup de doi, de data asta ( ca noi mai mult am pozat, comentat si mai ales, mancat :) )

Au gatit Cristina si Florin.
Cristina a pregatit cartofi suedezi si lava de ciocolata ( mi-e o pofta de mor ) si Florin a gatit paste - Tagliatelle ai funghi porcini.

O sa vi le arat aici ( pentru ca am si multe poze ), pe rand si pentru ca in curand va fi ziua Cristinei, incepem cu un foarte calduros "La multi ani!" si va prezint aici reteta ei:

Cartofi suedezi

Ingrediente
* Cartofi ( Cristina a avut cartofi noi )
* ulei de masline
* bacon sau ce fel de sunca va place
* unt
* cascaval
* sare, piper
* smantana







Mod de preparare:
Se preincalzeste cuptorul
Se spala bine, bine, cartofii si se curata sau nu, de coaja ( noi i-am lasat cu coaja, fiind noi, ce a mai ramas dupa spalat )..
Cartofii se sectioneaza transversal, fara a se taia complet. Trebuie un pic mai multa grija sa nu ii taiati prea tare, pentru ca o sa se rupa feliuta.
Intr-un bol punem uleiul de masline cu sare ( si piper daca vreti ) cu care ungem cartofii.

Se aranjeaza pe o tava, se pune o felie de unt peste fiecare cartof si se baga la cuptor.

 
 
 

Se scot peste cateva minutele si se adauga feliile de bacon.



 








Se mai baga la cuptor si se mai tin, circa 20 min.
Se scot si se servesc cu cascaval ras pe deasupra si cu smantana.












Pofta buna!
Sper sa va placa, la fel de mult ca si noua.
Si, cateva poze "din culise", cu sustinatorii festinului culinar:











In curand, celelalte doua retete.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu