vineri, 13 mai 2016

Salata cu carne de porc si orez crocant, Laap muu

Salata cu carne de porc si orez crocant, Laap muu
Reteta thailandeza


Ingrediente
Carne tocata de porc
orez
ceapa rosie
frunze de ceapa verde
patrunjel
frunze de menta 
chili 
zeama de lamaie
castravete
In reteta originala nu este zeama de lamaie, este zeama de lime si, mai este si sos de peste, funze de cafir. Eu nu le-am avut, asa ca am adaptat si am facut fara ele. 



Mod de preparare
Se pune carnea tocata la fiert cu putina sare, se pune orezul ( orice orez cu bob rotund ) in tigaie la prajit, fara ulei, fara nimic altceva. Stati langa el si amestecati pana se face maroniu si opriti focul, ca sa nu se arda. Dureaza foarte putin. 




In reteta originala, orezul se piseaza in mojar, eu inca nu am un mojar bun, asa ca l-am perpelit un pic cu lingura in castronel si l-am lasat asa.


Am turnat carnea tocata fiarta si racita, intr-un bol mare. Am adaugat ceapa si frunzele de ceapa taiate mai mare, chili taiat bucatele mici, cateva frunze de menta, tot asa, taiate, patrunjelul si zeama de lamaie. Am gustat si am completat cu sare si piper proaspat macinate. 












Am amestecat bine, bine, am taiat feliute castravetele si am decorat salata, asa cum am vazut in reteta originala.
Cand am pus salata pe masa, am adaugat si orezul prajit. Am inteles ca ii ia din iuteala si este bine sa il pui chiar inainte de servire, pentru ca asa, ramane crocant si bun. Daca il pui cu mult inainte de servire, se inmoaie si nu mai este la fel. 





Reteta am vazut-o in emisiunea Sanatatea in bucate , o emisiune care imi place foarte, foarte mult. Printre putinele de la noi, care chiar imi place.


Va doresc pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu