miercuri, 22 iulie 2015

Gatind cu mama mea - suc de rosii

Gatind cu mama mea - suc de rosii

Din retetele pe care le fac cu mama, am vrut neaparat sa incerc si nelipsitul suc de rosii



Ingrediente:
rosii :)






Mod de preparare:
Le spalam bine, bine. Am avut o lada de circa 26 kg rosii. Le-am taiat, curatat de diversele parti moi sau mai stricate si le-am dat prin storcator cu coji cu tot.


 


Le-am pus in oana la fiert, o oala de 11 kg, nu au incaput, am mai pus si in alta mai mica.


 




Le-am oprit dupa circa 6 ore. Eu le-am lasat la fiert mai mult, pentru ca am vrut ca sucul sa iasa mai pastos, mai scazut, aproape de consistenta bulionului. L-am amestecat cat de des am putut, nu trebuie nici foarte des, dar nici rar, sa nu se prinda de oala. Mai ales dupa ce incepe sa scada mai mult, trebuie amestecat mai des. Nu am pus nici sare, nici zahar, nici conservant. Deoarece mama de obicei le face cu sare si aspirina, am pus intr-una din oale putina sare, ca sa avem si reteta ei si ideea mea :).


Am spalat ff bine borcanele in care urma sa il pun si le-am pus la scurs. Am tot citit prin diverse retete, ca borcanele trebuie sa fie fierbinti cand pui in ele sucul, dar nu am mai avut unde sa le fierb si nici nervii necesari pe caldura asta, asa ca le-am lasat asa. Plus ca mama le face mereu la bel-marin si fiind reteta dupa a ei, am facut cum face ea.
M-a mai invatat mama un truc si anume, pui putin suc de rosii cald in borcanul care nu este fierbinte, si agiti borcanul, in asa fel incat, sucul fierbinte sa ii acopere tot interiorul, ca sa nu se sparga, Le-am pus apoi, ca sa le umplu cu sucul fierbinte, pe o tava de fier.




Am pus apa pe foc in 3 oale cat de cat potrivite pentru inaltimea borcanelor. Dupa ce am umplut toate borcanele cu sosul de rosii, le-am pus in oala cu apa calduta de pe foc. Nu se pun cat este apa rece ci in apa calduta spre fierbinte si nu trebuie sa acopere apa din oala capacul borcanului, sa fie pana in capac. 


Le-am mai lasat circa 30 min sa fiarba in apa si le-am scos cu tot cu oala de apa fierbinte, afara pe o bancuta. Le-am acoperit cu o patura ( doua ) si le-am lasat pana a doua zi. 





Le-am depozitat apoi la cel mai racoros loc pe care l-am putut gasi in casa.
Nu am adaugat nimic altceva la rosii, in una din oale am pus putina sare pentru ca a insistat mama, dar putina, iar la una deloc.
PS mi-au iesit 12 borcane si un pic, adica 11 borcane, cele din imagine, o sticla plina din aceea de Tedi si un borcanel, mic, mic, pe care l-am vrut eu ca e frumos foc. 

Va doresc mult spor!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu