marți, 11 aprilie 2017

Eu si Londra, part I - Vizita

Eu si Londra, part I - Vizita




Dragilor, am ajuns si eu la Londra. Intr-un final. Sotul meu a mai fost, acum circa 10-15 ani, de vre-o doua ori. Super incantat, m-a zapacit mereu, ca ce frumoasa e Londra.
Eu, ca o sotie iubitoare, deoarece pe 31 Martie este ziua sotului meu, ce fac? Ii fac o surpriza si ... da, mergem la Londraaa
yeeei
Trebuie sa va marturisesc ca eu am plecat de la inceput cu ideea ca nu imi place Londra, nu stiu sa spun exact de ce. Din pacate, sentimentul, sau feelingul ca sa fiu in asentiment, s-a confirmat. Nu mi-a placut Londra, deloc.


Curatenia exemplara de care spunea sotul meu nu mai exista demult, este o aglomeratie nemaivazuta peste tot. Se construieste peste tot si e foarte aiurea sa vizitezi un oras care se afla 90% under construction. Cladirile vechi sunt maiestoase, frumoase fara cusur. Din pacate, "civilizatia" a venit peste ele si a construit cu sticla, alte imense cladiri care sufoca, sufoca tot farmecul celorlalte.

O multitudine de oameni, de toate rasele si culorile, asta e unul din lucrurile care mi-au placut, putinele dealtfel, pe langa maiestuozitatea cladirilor si vechilor puncte de atractie.
Am vizitat si noi ca toata lumea, Big Ben, The Tower of London, Victoria Station cu faimoasa si aglomerata Victoria street, Catedrala si Palatul Westminster, cateva poduri, primaria, am vazut de la distanta London Eye, ( avem si noi una in Lacul Tei :) ), Piata Piccadilly, Piata Trafalgar,
Parcul St. James, Palatul Buckingham, Hyde Parc, Richmond Parc, Docurile Sf Catherine, The Monument, catedrala St Paul, si mai ales, nu puteam rata faimosul magazin Harrods. Toate astea, le-am vizitat joi si vineri.

Am vazut si locul atentatelor care au fost doar cu o saptamana inaintea sosirii noastre, o mare de lumanari si de flori, puse acolo.




Ce sa va spun, lumea civilizata, amabila, nicaieri semne de violente sau teama.

Ce m-a sacait cel mai mult si probabil unul din motivele mari pentru care Londra nu mi-a placut a fost urmatoarea reactie:

interlocutor: hi, how are you?
noi: hi, good, thank you
interlocutor: where are you from?
noi: Romania
interlocutor: aaa, you are here to work?
noi: ........... pe bune? no, we are just visiting,
interlocurotul ... ramane surprins

M-a deranjat. Se pleaca de la prezumtia ca daca esti roman, ai venit sigur sa muncesti, ce, tu iti permiti ca roman, sa vizitezi Londra? Adica sa nu va imaginati ca aia a fost o discutie singulara, toate discutiile, incepeau in felul de mai sus. Toata lumea credea ca sutem la munca.
Trist, pentru mine, cel putin.

Am avut noroc cu prietenul nostru Florin, care ne-a dus peste tot si ne-a aratat cat mai mult in cele doua zile. Am folosit cardul acela Oyster, cu care poti incarca cu cardul tau bancar si contactless daca vrei. Daca va raman bani multi pe el il puteti folosi la urmatoarea excursie in Londra, daca mai veniti. Va recomand sa il incarcati doar cu cat aveti nevoie. Am apucat sa intru intr-un magazin Tesco si intr-un magazin din acela unde se vinde totul la o lira. Ce m-a frapat, a fost ca medicamentele se vand la ei in supermarket. Bineinteles, cele la care nu trebuie reteta. Paracetamolul este la mare cautare.

Piata lor, sunt niste tarabe intinse in fara magazinelor si restaurantelor pe trotuar, cu produsele in castronele mici si cine vroia isi alegea castronelul si aia era. F frumos.










Barurile, terasele, totul plin, la mese, in picioare, pe jos, pe unde apucau. In parcuri toata lumea pe iarba cu carti, mancare, catel, purcel, la soare, in iarba. Lejer, frumos, natural.





Cartierele mai linistite, ca de exp Fulham, aproape de Chelsea, unde am stat noi la prietena noastra Oana, foarte frumos. Casele lor tipice, toate la fel, pomi infloriti, curat. Zona aceea da, frumoasa.






Metroul, interesant, mare, foarte aglomerat. Gara, foarte frumoasa, plina. Foarte multi romani si la munca si in vizita.

M-am dus in suflet cu imaginea Marii Britanii, pe care o vad in filmele de acum, din perioade demult apuse, si cred ca asta a fost o greseala, pentru ca impactul civilizatiei asupra istoriei, a fost f mare si m-am intors dezamagita. Am stat si putin. Nici sotului meu nu i-a mai placut.

Ne-a placut la amandoi magazinul Harrods. Foarte scump, foarte frumos arhitectural.

 












 

 




  





Nu am putut rezista tentatiei de amerge cu faimosul autobuz londonez. 


Iar sambata, dupa vizita in parcul cu caprioare, m-am imbolnavit. M-au luat cu ambulanta sambata seara si m-au tinut internata pana joi. 6 zile intr-un spital londonez, dar asta este o alta poveste cu care revin in articolul urmator.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu