luni, 30 martie 2015

Gatind cu mama mea

Mama mea este cea mai buna mama din lume.


Cred ca asta este cel mai des rostita fraza din lume. Si totusi, eu vreau sa o repet la infinit: mama mea, este cea mai buna, cea mai talentata, cea mai rabdatoare, cea mai curajoasa, cea mai desteapta, cea mai zambitoare, cea mai dulce, cea mai cea, este mama mea.

"Gatind cu mama mea" este un proiect pe care l-am gandit special pentru mama mea.

Anul viitor, pe 01 Februarie 2016, mama mea va implini 70 de ani. M-am tot gandit si razgandit, ce i-as putea face cadou, ce as putea face deosebit pentru mama mea in ziua in care va implini 70 de ani.

Eu sunt, ca fiecare dintre noi, mai toata ziua, prinsa cu diversele mele proiecte, cu treaba, petrecem din pacate, prea putin timp impreuna, din ce in ce mai putin, asa ca m-am tot gandit cum sa fac sa stau mai mult cu mama, ce sa facem amandoua? Si intr-o zi mi-a venit ideea, pai gatim.

Eu sunt genul de om pe care nimeni nu il vedea in bucatarie pana acum circa 6 - 7 ani. Am avut pur si simplu cu totul alte prioritati, apoi, in Decembrie 2008, am cumparat o revista cu retete de post pentru mama. Am venit acasa si am vrut sa ii fac o supriza, sa ii gatesc eu o prajitura. Si m-a prins,.. gatitul, placerea pe care o regasesti in bucatarie, relaxarea pe care ti-o da gatitul. Si am ramas, in bucatarie, prinsa, iubind sa gasesc tot felul de idei noi, de retete haioase, surprinzatoare. Pur si simplu, gatit de placere.
Dar imi place sa gatesc singura, daca cineva vine sa imi dea sfaturi sau sa imi mute lucrurile, ma enerveaza teribil, atunci mama nu a vrut sa imi opreasca avantul si m-a lasat in pace, lasandu-si ei, doar placerea de a manca ceea ce gatesc eu, lucru care nu credea ca o sa i se intample vreodata. :)

In ultimul timp, mi-am dat seama ca dorinta mea de a face tot felul de chestii noi si surprinzatoare, cel putin pentru mine, m-a indepartat de la bucataria clasica, de cea de zi cu zi, de o ciorba sau de o mancare de cartofi, mamaliga, oua fierte moi si asa mai departe.

Mama mea gateste nemaipomenit. Sunt sigura ca ati mai auzit si fraza asta si o spuneti si voi de fiecare data, dar mama mea, gateste si mai nemaipomenit, De ce? Pentru ca e mama mea. :)

Si atunci, i-am spus ca vreau sa ma invete tot ce face ea, de la cea mai simpla chestie pe care o stie si pana la cea mai complicata, de la cartofi prajiti, la sarmale, oua umplute si asa mai departe. Si mama a fost de acord. Avem o mica problema insa, mama se trezeste cam atunci cand eu ma culc :) si de obicei cand ma trezesc, totul e gata si toata casa e plina de un miros minunat de mancare proaspat gatita, asa ca o sa trebuiasca sa ma suprapun si pe programul ei cumva, si atunci mi-am dat seama ca va dura aceasta treaba, daca vreau sa invat tot ce stie mama.

Prin urmare, din februarie anul acesta, 2015, am inceput sa colectez retete, o supraveghez, o pozez, o filmez, ii pun mii de intrebari, imi notez si o si ajut cu cate ceva, incercand intre timp sa imi tin si ochii rupti de somn :), deschisi,

Asa ca am un an la dispozitie sa fac acest lucru, sa adun, daca nu toate retele pe care stie ea sa le faca, atunci cat mai multe din ele si aici intervine ideea pentru cadoul ei: voi publica o carte cu retele gatite cu mama mea, iar la 1 Februarie 2016 o sa ii daruiesc cartea dedicata ei la implinirea celor 70 de ani.

Ce ziceti de idee?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu