miercuri, 31 august 2016

Gatind cu mama mea - Chec

Gatind cu mama mea - Chec



Din seria "Gatind cu mama mea", va scriu astazi reteta pentru chec. Este o reteta culeasa mai demult, publicata in carte, dar care, aici pe blog, nu a fost inca pusa. Zilele astea am facut din nou chec cu mama si m-am gandit ca ar fi momentul sa si postez.



Ingrediente:
10 oua
Zahar
Faina
cacao
Lamaie
Ulei
Sare
Bicarbonat



Mod de preparare
Se separa albusurile de galbenusuri. Peste galbenusuri se pune o lingurita de sare si se amesteca bine.






Albusurile se bat spuma, se adauga zaharul in ploaie, apoi se incorporeaza faina, dar nu o mai amestecam cu mixerul ci manual, cu o lingura de lemn. Se adauga galbenusurile frecate cu sare si un pahar de ulei, tot asa, treptat, apoi o lingurita de bicarbonat stins cu zeama de lamaie sau otet. Se toarna aluatul in forme.
 
 


   




Din aluat, se opreste o cana sau ½ cana peste care se adauga cacao. Dupa ce ati amestecat bine, turnati peste aluatul din tava si modelati frumos cu o furculita, apoi bagati la cuptor.

 






 A iesit o bunatate.


Pont: checul se incearca cu o scobitoare sau un pai de la matura. Daca ramane aluat pe scobitoare nu este copt, daca nu ramane nimic, este copt.


Va doresc pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu