duminică, 21 august 2016

Gramajoara de cartofi cu parmezan

Gramajoara de cartofi cu parmezan



Ma gandeam astazi ce sa fac bun si sa ia foarte putin timp si mi-am adus aminte de reteta asta vazuta pe Tasty. Asa ca, mi-a trebuit sa cumpar doar smantana lichida si gata, am inceput:

Ingrediente
cartofi
smantana pentru gatit
parmezan ( sau branza, cascaval, etc)
usturoi pudra
sare
piper




Mod de preparare
Mai inainte de orice, am dat drumul la cuptor, ca sa se incalzeasca ( de obicei, uit ). Si am pus untul la topit.
Se taie cartofii feliute subtiri. Trebuie sa aveti o tava, o sa vedeti in filmuletul original cum arata, eu am avut una pentru briose, dar nu a fost buna, cupele fiind prea lungi si subtiri. Ar fi fost buna o tava cu aceste cupe mai mici si mai largute, ca sa incapa felia de cartof mai bine.
In sfarsit, am fost bucuroasa, ca o am pe asta la indemana si am pregatit felul acesta in ea.

 

Am spreiat tava cu ulei ca sa fie cat mai uniform si mai bine distribuit, 


Am taiat cartofii feliute subtiri,




Evident ca mama, nemultumita de feliile mele de cartorf, a tinut sa imi arate exact cum se procedeaza, :)





Peste feliile de cartofi, am turnat untul topit, cascavalul ras, apoi sare, piper proaspat macinat, parmezan dat prin razatoare si smantana pentru gatit.














Am amestecat bine, bine si am pus feliutele una peste alta, gramajoara, in tava unsa cu ulei,



















Am strecurat acolo si amestecul de smantana lichida si parmezan. Am bagat la cuptor pentru circa o ora. Am servit cu smantana si friptura la gratar. Daca vreti, puteti scoate friptura din ecuatie. Sunt foarte gustosi, aspectuosi, dar mai ales gustosi si usor de facut.















Inainte de a le scoate din tava, am aranjat un pic, cu un cutit gramajoarele ca sa le pot scoate. Le-am scos cu o lingura. Pentru ca au fost prea inalte, si am pus si smantana lichida cam multa, gramajoarele mele se cam prabuseau, dar au fost si unele care au stat in picioare:).
De asta, ar fi bine sa aveti o tava in care sa puteti face gramajoarele mai scurte, cu felia mai mare de cartof, asa, nu se mai prabusesc..

Am gasit reteta pe Tasty, dupa cum va spuneam la inceput, aveti linkul aici: Cartofi cu parmezan


Va doresc pofta buna

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu