marți, 13 septembrie 2016

Grecia, mereu frumoasa










Nu stiu despre voi, dar eu cand ma gandesc la Grecia din punct de vedere al mancarii, primele care imi vin in minte, sunt fructele de mare.... o nebunie a simturilor. Apoi pestele, tzatziki, gyros si asa mai departe.
Am aici o poza langa un vas care te invata sa pescuiesti :)




Este o lume frumoasa. Grecia, pescari, marea superba, tavernele grecesti, legendele, Olimpul, Meteorele si toate celelalte. Nici nu poate fi, cred, niciodata, povestita pe de-a intregul.
Noi, de data aceasta am stat in Paralia, de unde am facut si cateva excursii si unde am savurat la fiecare masa preparatele lor minunate.
Am uitat sa fac o poza la gyros, dar va arat aici cateva din preparatele incercate

Aici, la o terasa in port la Salonic, oliviera. Mi s-a parut foarte frumoasa



vinuri in vitrina


Bineinteles, fara frappe nu se poate


Paste bolognese



Pentru ca Grecia este atat de frumoasa, mai adaug si niste peisaj :)









Miel




Nici o masa fara Mythos


Am mai gasit un tip de bere


 Pestee, sardina


Peste spada




Haioase


tot miel


Calamari yeeei

Aveau grecii tot felul de modalitati de a gati branza, prajita, pe gratar, la cuptor, aici, un fel de cascaval pe gratar


Aici branza la cuptor cu rosii, ardei gras, super buna, se numeste buiurdi, super buna


Ciuperci la gratar, am avut si o surpriza la ele, ei le fac cu otet



Meteora, o minune mereu


Un alt tip de peste


Scoici la abur, preferatele mele :)


Si pentru ca a fost si ziua mea, am avut foarte frumoasa surpriza sa primesc de la finutii nostri un tort, facut in Grecia, prin urmare, isi merita cu prisosinta locul aici. A fost o bunatate, de ciocolata, nu am cuvinte




Platou de fructe de mare pentru doua persoane. Si aici am avut surpriza de a avea pe platou si cartofi prajiti, nu stiu de ce


Peste spada, sardine, scoici, caracatita, calamar, totul cu multa lamaie






 Maslinee


Deoarece a fost si Sf Maria, am avut si o mica si frumoasa sarbatorita, fetita finilor nostri, Marina. Ocazie cu care, evident, am mai avut surpriza de a manca inca un tort pregatit pe meleaguri grecesti, foarte bun si acesta, tot ciocolata si la baza avea o crema asa, gen vanilie, nu stiu exact din ce era, super bun


Peste

Cafea :)


Salata de fructe de mare


Nu puteau lipsi cocktail-urile din discutie :)


In port la pescari



Vestita si foarte buna, salata greceasca


Calamari



Desertul primit cadou la masa, gest tipic grecesc




La toate tavernele serveau pepsi, in sticlele astea care imi amintesc de copilarie, si gustul seamana


O sticluta de apa minerala, care mi s-a parut haioasa

  


Nu puteau lipsi cocktail-urile din discutie :)


Platoul de fructe de mare pentru doua persoane, prins aici inainte de a fi devorat



Din nou o specialitate de mai multe branzeturi la cuptor, cu rosii si ardei gras


 Pastele bolognese




Rodii
















Carafa de vin


O alta salata greceasca, din pacate, nu mai stiu cum se numeste, dar este si cu otet balsamic, super gust, ca sa nu mai zic de platoul asta superb. Gust superb, platou superb 



Calamar umplut, foarte bun






O alta dragoste mare de a mea, creveti




Pe drum, la popas, erau masinute din astea, de unde puteai lua sucuri sau apa rece, frappe evident, bere, dulciuri, si multe altele. Mi s-au parut foarte dragute.


Stiti ca in calatorii, de obicei, oamenii au probleme cu stomacul, ca sa zic asa, gentil. Ba mancarea prea iute, ba prea sarata, ba prea dulce, oricum ar fi, stomacul se revolta intr-un fel sau altul si face greva sau nu.
Pentru asta va recomand laxativele Ciocolax, foarte cunoscute la noi si foarte bune, un laxativ natural, invelit in ciocolata belgiana, masticabil.
O digestie problematica poate duce la o stare generala de disconfort, lucru pe care vrem sa il evitam, mai ales in concediu.

Ciocolax are gama complexa de laxative naturale:
Ciocolax Clasic – pentru ameliorarea constipației ocazionale,
Ciocolax Forte – pentru combaterea simptomelor constipației cronice și
Ciocolax Rapid – pentru combaterea rapidă a simptomelor constipației ocazionale, având un efect rapid, cu instalarea după 3- 4 ore. Deci aici, trebuie sa aveti atentia sporita, sa nu plecati in vre-o excursie sau ceva, tocmai acum cand ciocolaxul isi va face efectul.





Si ca sa incheiem, va arat aici cum taie grecul painea. Am cumparat o paine de la o brutarie de acolo, va recomand si voua, are un gust foarte bun, si grecul a taiat feliile. Nu s-a incurcat :)


Si nu in ultimul rand, grecii va saluta si va recomanda sa beti ... Metaxa. Noroc!


Sunt multe de spus, de povestit si de gatit despre si din Grecia. Sa fim cu totii sanatosi, sa mai vizitam si sa gatim, inspirati de alte locuri si oameni.
Va doresc reintoarcere placuta la munca tuturor celor care au fost deja in concedii, concediu placut si frumos, celor care vor pleca acum si sa ne reauzim, revedem, cu bine.


Pofta buna si spor la gatit!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu