marți, 12 iulie 2016

Pui cu urechi de lemn

Pui cu urechi de lemn


Am mancat la un restaurant chinezesc, nu ii cunosc personal, nu le fac reclama, Kung fu King, intamplator, pe Mosilor pe repede inainte vb aia. Am ales vita cu legume. Mi-a placut la nebunie.
Foarte gustos, mai ales am gasit un soi de ciuperci super dragut, ca o floare asa aratau, negre si extrem de gustoase.
Apoi, am gasit din intamplare un magazin cu mancare chinezeasca si am vazut acolo o punga cu urechi de lemn, adica ciuperci. Si m-am gandit ca poate sunt ciupercile care mi-au placut mie ff mult in vita cu legume de la restaurantul mai sus mentionat. Asa a si fost.
Doar ca, aceste ciuperci dupa cum am aflat ulterior, iau gustul mancarii pe care o prepari si daca nu esti expert in acest tip de mancare, degeaba, nu iese la fel.
Au fost foarte bune oricum, nu le-am facut cu vita, le-am facut cu pui.


Ingrediente
piept de pui
ciuperci urechi de lemn
ardei gras
ceapa
usturoi
sare
piper
condimente chinezesti
ulei de masline
sos de soia
sos de rosii dulce
vin






Mod de preparare:
Am pus ciupercile in apa de dimineata si le-am lasat asa pana dupa ora 16.00, cand m-am apucat de gatit. Am luat un pic plasa, deoarece punguta mea de 100 g, s-a umplut de apa si s-a transformat intr-un castronel plin de ciuperci. Daca nu aveti multi invitati la masa, nu le puneti pe toate, puteti gati de 3-4 ori, lejer din punguta de urechi de lemn de 100g.


Am pus ulei de masline intr-un wok si am pus ceapa la calit, am adaugat usturoiul, ardeiul gras, pieptul de pui dezosat si taiat bucatele mici, ciupercile, condimentele chinezesti, sarea. Le-am lasat la calit, apoi am adaugat vin si putina apa si am pus capacul. Trebuia sa pun apa de la inceput si vin. Pentru ca nu am facut asta, ciupercile au prins extrem de mult gustul direct al condimentelor, nu au avut cum sa le inabuse, mai mult s-au lipit de ele. Dar le-am salvat, cand am pus vinul, am adaugat si apa si le-am mai lasat pe foc, acoperite cu capac. 







Le-am lasat cateva minute, timp in care am pregatit sosul: sos de soia dulce, amestecat cu sos de rosii dulce, putina sare si piper proaspat macinat.






Cand au fost aproape gata, am adaugat sosul peste ele, le-am amestecat si le-am mai lasat 2 minute pe foc, apoi am oprit.

Pentru ca mama, intamplator facuse pilaf de orez, am pus in farfurie si o lingura din acest pilaf, care s-a potrivit de minune.











Sotul meu a spus ca sunt foarte bune, mi-au placut si mie dar, cele mancate de la restaurant au cu totul alt gust, dupa parerea mea. Plus ca vita cu legume, preferata de mine are si mult sos. Sos pe care nu stiu sa il fac si care este nemaipomenit de bun.
Oricum, a fost prima mea incercare, am o carte intreaga primita cadou de la verisorul meu, toata cu retete pentru mancare chinezeasca si .. de abia am inceput :).
Va doresc pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu