luni, 11 februarie 2013

Tort aperitiv

Tort aperitiv


Ingrediente:
* 1 roata cascaval ( sau o bucata de cascaval patrat - aprox 400 g ), eu l-am facut patrat
* trei tipuri de mezel, 10 felii din fiecare model
 - ( reteta initiala e cu 3 felii subtiri de friptura rece, 3 felii de pastrama si 3 felii de parizer de pui afumat, eu am fost la magazin si in loc de friptura rece si parizer, am ales mezelurile care ne plac si am facut o cantitate mai mare ).
* 200 g unt
* 2 gogosari acri
* 100 g branza de vai  frecata cu verdeata ( mie mi-a intrat 250 g de branza de vaci, la cantitatea de mai sus )
* 100 g masline ( eu am luat si negre si verzi, ca sa fie mai diversificata decorarea )





Mod de preparare:
Inainte de toate, taiati cascavalul felii cat mai egale si cat mai subtiri ( fie pe rotund, foe pe patrat, cum va place voua mai mult ).
Asezati intr-o forma de tort sau intr-un platou intins, ca baza, o felie de cascaval ( un strat ), pe care o ungeti generos cu unt.
Apoi, succesiv, puneti cate o felie de cascaval, si cele 3 feluri de mezeluri, unse intre ele cu branza
( eu am mai pus din cand in cand si unt, pe partea de cascaval ).

























Inlaturati cu un cutit surplusul de mezeluri si branza de pe margini ca sa iasa forma dorita.




Glazurati tortul cu branza de vaci frecata cu verdeata si il ornati cu maslinele taiate rondele si cu gogosarul tocat sau taiat feliute ( eu am avut masline verzi umplute cu gogosar, prin urmare nu am mai folosit gogosar extra )












O sa iasa un super aperitiv, foarte bun la gust si cu un impact mare de imagine.
Reteta preluata din revista "Practic in Bucatarie" dar am refacut-o intr-o mare proportie, in functie de gusturile noastre :)





Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu