luni, 16 ianuarie 2017

Placinta mea cu mere

Placinta mea cu mere


De ce ii spun placinta mea cu mere? Pentru ca este prima data cand fac singura placinta. Singura e un termen relativ, pentru ca am avut-o pe mama langa mine tot timpul, dar , eu am facut-o. Cu diverse peripetii, am uitat sa pun sarea, apoi zaharul, dar mi-a spus mama cum sa repar, am reparat si a iesit. Pentru mine aluatul este o mare piatra de incercare, mi-e frica de el de nu mai pot. Nu va pot explica de ce, mi se pare foarte greu sa il faci. Acum am vrut sa il fac eu cap coada, cu mana mea, cum se spune si am reusit. Bine, si-a pierdut mama rabdarea de vre-o doua ori si s-a bagat, dar am preluat repede controlul inapoi, ca altfel o facea singura :).

Ingrediente
Aici mie nu imi place sa dau gramaje, dar ca spun cam cum am pus eu acum
Mere - cam un kg si un pic, si jumatate se vroia, dar nu le-am cantarit
Faina - cam 1 kg
Scortisoara
Un pahar de ulei
Un pahar de sifon sau apa minerala
Sare
Zahar circa 250 g
Drojdie






Mod de preparare
Am curatat merele de coaja si le-am dat prin razatoare, am adaugat 250 g zahar ( un pahar ) si o lingurita de scortisoara si le-am lasat deoparte ca sa fac marea provocare: .... aluatul.







Cu mama langa mine, m-am apucat. Am facut o gaura in mijlocul fainii, am topit drojdia in apa si am turnat-o in faina. Apoi uleiul, sifonul, am amestecat totul pana s-a facut un aluat de consistenta care trebuie.



 





Cand a fost gata aluatul, mama a vazut ca nu am pus nici praful de sare si nici zaharul ( o lingura ), am ras putin si mi-a luat aluatul din mana, a topit sarea in putin sifon, zaharul cu putina sifon si le-a incorporat ea in aluat. Si eu am tot incercat sa framant aluatul ala cum o face mama, dar nu mi-a iesit sub nici o forma, parca am doua maini stangi. O sa mai incerc.
In sfarsit, aluatul a fost gata, l-am facut asa, ca pe o bila. Am taiat bila in doua. O bila mai mare, pentru foaia de jos, care trebuie sa urce pe marginea tavii si o bila mai mica, pentru foaia de deasupra.




Apoi, l-am intins cu facaletul cat sa fie potrivit ca si dimensiune,  pentru tava in care faceti placinta. Bineinteles ca eu invatata sa fac lucrurile repede, am dat din facalet pana mi-au intrat unghiile in aluat si l-am rupt fix la mijloc. Mama a mai ras de mine putin si mi-a aratat cum se repara, mi-a luat si facaletul din mana sa imi arate cam in ce ritm trebuie sa misti mainile ca sa iasa ce trebuie, apoi am luat eu din nou facaletul si tot asa, pana am reusit sa finalizez si partea asta 😊




Am uns tava cu ulei, am rulat aluatul pe facalet ( alta distractie ) si l-am pus in tava, prima foaie, trebuie sa fie ridicata pe laturile tavii, sa le depaseasca.











Am umplut apoi cu merele pregatite inainte. Se lasase un pic de zeama, dar le-am pus asa. Mama spunea ca era bine daca adaugam un pic de gris ca sa absoarba zeama la coacere, dar eu nu am vrut, am vrut sa le lasam asa.








Am aranjat merele, apoi am pus foaia de aluat deasupra. Aluatul de pe marginea tavii l-am rasucit peste aluatul pus deasupra si uns cu niste galbenusuri pe deasupra, apoi am bagat-o la cuptor.














Din aluatul preparat, a mai ramas asa:



Asta inseamna, mi-a spus mama, ca data viitoare, voi folosi un pahar de apa mai mic si un pahar de ulei mai mic, la cantitatea de faina folosita acum. 
A iesit super buna, minunat de gustoasa, si mama a fost de acord si daca ea este de acord e mare lucru. 












Sunt absolut sigura ca majoritatea celor care vor citi aceasta postare, vor zambi la agitatia mea pentru un simplu aluat, dar sunt la fel de sigura ca nu sunt singura din lume care in acest moment nu stie si de abia invata, asa ca, sunt bucuroasa ca mi-a iesit, va doresc tuturor spor la gatit si pofta buna 😊 !



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu