miercuri, 6 ianuarie 2016

File de crap la cuptor

File de crap la cuptor


Revin dupa maratonul de gateli pentru sarbatori, pe care o sa il regasiti in curand in site-ul meu www.gatindcumamamea.ro.
O mare parte din retele gatite impreuna cu mama mea o sa le puteti gasi si intr-o carticica dedicata mamei mele la implinirea a 70 de ani, despre care v-am povestit si aici:  http://mi-efoame.blogspot.ro/2015/03/gatind-cu-mama-mea.html

Am vrut sa incep anul gatind peste si asa am si facut.
Am avut un file de crap si
2 dovlecei mici
1 lamaie
unt
2 capatani de usturoi
un pic de condimente de peste
1 foaie de dafin
sare
piper
vin alb
( rosia din poza a nimerit acolo din greseala, era de la micul dejun :) )





Mod de preparare:
Am curatat dovleceii si i-am taiat rondele, am pisat usturoiul si l-am pregatit  cu sare si ulei


Am amestecat sarea, piperul, condimentele pentru peste, si le-am presarat pe file. Apoi, am frecat pestele cu pasta de usturoi si l-am bagat la frigider pentru 30 - 45 minute.





L-am scos, am tapetat o tavita cu unt, am pus dovlecelul taiat felii si am pus pestele de la frigider peste dovlecei, in tava. Am adaugat zeama de lamaie ( la ochi ), o foaie mica de dafin si un pahar de vin alb.








Am acoperit tava cu folie de aluminiu si l-am bagat la cuptor.

L-am lasat circa 25-30 min la cuptor, apoi l-am scos si am indepartat folia de aluminiu si l-am mai lasat circa 10 minute. Deoarece cred ca am pus prea mult vin, aveam in tava prea mult sos si nu se rumenea pestele, asa ca am scurs sosul in ceva, separat si l-am mai lasat la cuptor circa 5-10 minute.  



 






A fost foarte, foarte bun. Suculent, nu uscat. Gustul deosebit, putin gras pe alocuri pestele, dar cred ca asta a contribuit la desavarsirea gustului final. Foarte bun!

Va recomand sa incercati, poate sa puneti doar asa, o jumatate de pahar de vin alb, nu unul intreg, ca mine.
Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu