sâmbătă, 2 noiembrie 2013

Eu si cartile

Astazi nu va scriu despre iubirea mea pentru bucatarie. Iubirea asta este descoperita acum, recent, la maturitate ( sau batranete :) ), o sa va scriu astazi despre o iubire veche, de cand eram copil: cartile.
Prima mea si cea mai mare dragoste, cea care va ramane intotdeauna cu mine, ati ghicit, sunt cartile.
Nu stiu ce vor citi copii mei sau ce citesc ai vostrii, dar eu am crescut cu Ileana Cosanzeana si Frumoasa din padurea adormita ( eu stau in Plumbuita, am cartierul inconjurat de parc, exact ca in poveste si mereu visam ca eu sunt Frumoasa din padurea adormita), Ion Creanga, apoi mi-au fost alaturi Ciresarii, Jules Verne si multe, multe altele.

In clasa a -4-a, bibliotecara a trebuit sa ceara voie ( nu mai stiu cui, directorului scolii cred ) ca sa imi mai poata da carti, pentru ca le citisem pe toate cele de varsta mea, si trebuia sa imi dea din cele pentru varste mai mari. Este ceva cu care ma mandresc mereu, cu acelasi sentiment de atunci.

Am citit carti nou printate, care miroseau a tipar proaspat de iti era mai mare dragul, am citit carti vechi care parca cereau respect si pe care le iubesc si acum in mod deosebit.
Cartile sunt o mare parte din mine, am crezut mereu ca si datorita lor, sunt ceea ce sunt astazi, tot ceea ce cred, fac si simt, se datoreaza in mare parte povestilor citite intre atatea coperti.

Mereu am visat ca imi voi face o biblioteca a mea, doar a mea, cu multe, multe carti pe care sa le las mostenire apoi generatiilor viitoare:). Inca mai visez :)

Nimic nu este mai de pret decat o carte scrisa, nici un televizor, nici un internet, nici o tableta. Vreau ca copii mei sa poata sa simta mirosul proaspat de tipar, sau parfumul incarcat de vreme, al unei carti vechi.

Daca cineva ma va intreba la sfarsit: ce ai facut tu bun in viata, ii voi raspunde fara ezitare: am citit!

Daca vreti sa vedeti o multime de carti, va asteptam la Sala Dalles,. Am venit sa aratam lumii agendele noastre extraordinare, Letts Of London intr-un univers atat de drag mie si care li se potriveste, plin de eleganta, cultura si calitate.
Mai suntem aici, astazi pana la ora 20.00 si maine de la 10.00 la 18.00.


 
 
 Week-end placut!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu