joi, 14 martie 2013

Macinici - By mama :)

Macinicii

Nu am facut eu macinici si  nici nu voi face decat sa ajut, foarte, foarte mult timp de acum incolo. Nu pentru ca nu imi place, dar la noi in casa este traditie ca mama sa faca macinici.
Noi facem macinici ciorba.

Cand eram mica, imi amintesc ca facea mama coca si toata noaptea stateam si capsam foliile de coca sa iasa micile 8-uri, de macinici apoi le intindeam pe o alta masa, acoperita cu o coala alba maaare de hartie, la uscat.
Dimineata, mama se trezea cu noaptea in cap ( dupa cum face si acum ) si le punea la fiert ca sa fie gata dimineata cand ne trezeam sa ii mancam calzi.
Mirosul specific de macinici, scortisoara si nuci imi va ramane in suflet intreaga viata.

Acum nu ii mai facem noi din faina, ii cumparam direct. Am povestit cu mama cum ii face pe cei cumparati direct si am inteles ca scrie pe fiecare punguta in parte.

Iata cum facea si face si acum macinicii, mama mea:

Ingrediente
800 gr macinici ( cantitatea este la alegerea fiecaruia, trebuie sa mentionez ca noi gatim in general in cantitati mari, mai ales cand este vorba de produsele care se folosesc si la biserica, pentru impartit, etc )
4 linguri rase de faina
sare
circa 40g zahar vanilat ( 1 lingura )
750 g zahar
coaja de la o jumatate de lamaie, rasa
coaja de la 1 portocala, rasa
nuca macinata, dupa gust
scortisoara, dupa gust

Mod de preparare
Se pune apa ( 5-6 kg ) la fiert cu putina sare.
Se dizolva faina in apa rece, mama o bate cu telul ca sa se amestece bine si sa nu faca cocoloase. Cand fierbe apa, se pune faina dizolvata si se amesteca bine pana da in clocot.
Se adauga macinicii, se amesteca foarte putin si incet si se lasa la foc mic ( neaparat la foc mic ) cca 15 min. Se adauga zaharul vanilat si coaja de lamaie si portocala rasa, se amesteca si se lasa in continuare la foc mic sa fiarba.
Cand sunt aproape gata, macinicii se ridica la suprafata oalei, atunci se adauga zaharul si se mai amesteca putin si incet, pentru ca zaharul sa se dizolve. Se mai lasa sa fiarba la foc mic, circa 10 minute.
Cand sunt gata, se pun in bol si se adauga nuca si scortisoara ( daca va place). Mie nu imi place scortisoara, asa ca pun mai multa nuca :)





Va urez sa mancati de fiecare data macinicii cu multa placere, sa va iasa bine si gustosi si sa aveti mereu o atmosfera de sarbatoare, in spiritul traditiei.

Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu